Cerita teman-teman di Kelab Remaja SUKSESS

Cerita teman-teman di SUKSESS membugar jiwa dan semangat di hati. Anak muda yang lembut jiwa serta tinggi cita-citanya, dibimbing seorang murabbi yang tidak pernah jemu dan mengeluh dalam mendidik, menghasilkan jiwa-jiwa yang kuat dan terus bersemangat untuk mencapai impian mereka iaitu kejayaan. Setidak-tidaknya mereka tergolong dalam kumpulan manusia yang positif dan melihat kehidupan ini sangat menarik, bercahaya dengan pencerahan jiwa anak muda merdeka. Setidak-tidaknya mereka tidak lagi takut dengan kegagalan kerana kegagalan itu umpama terlanggar paku di tepi jalan. Mereka juga mahukan kehidupan remaja mereka diiktiraf dan diketahui dunia bahawa tiada yang mustahil di dunia ini untuk mereka yang MAHU dan TAHU. Demikian cerita teman-teman di Kelab Remaja SUKSESS.

Apa yang kita fikirkan tentang kita itulah kita. Sejak dahulu saya sangat suka kepada kata-kata yang bersifat masa depan. Lebih kurang saya sangat ghairah kepada sesuatu yang baru dan futuristik. Berkenalan dengan seorang mentor yang kaya dengan idea dan pendekatan baru. Mencipta suasana dan gaya hidup baru. Bercita-cita pergi jauh ke negara matahari terbit. Ingin menguasai dunia dengan ilmu dan kemahiran. Bermacam-macam impian. Bermacam juga rencah dan karenah hidup yang perlu ditempuhi. Walau apapun yang terjadi hidup ini perlu terus. Terus sepertimana kita memandu di atas lebuhraya PLUS yang sibuk.

Kegagalan bukan alasan untuk kita berhenti daripada melakukan kerja-kerja pencerahan. Gagal dan kecundang adalah satu benchmark bahawa kita telah berani melakukan sesuatu. Cinta yang gagal akibat ditolak bukan bermakna dunia ini telah tamat. Bertepuk sebelah tangan itu adalah dongeng pada waktu ini. Kalau bertepuk mestilah dua belah tangan. Pedulikan kisah cinta dan jiwang yang menyerabutkan. Ini semua memberatkan lagi perjalanan anak muda yang mahu menjadi jutawan.

Akhirnya kita perlu menerima hakikat bahawa PAS akan tewas di Bagan Pinang. Semua orang sibuk merayakan Hari Raya bukan Pilihan Raya. Apa kejadahnya pergi mengundi susuk politik tua tika warga 1dunia sibuk merayakan Hari Raya. Ini betul-betul potong stim. Mengapa tidak mati pada musim buah atau musim bunga supaya warga boleh keluar mengundi dengan selesa. Mengapa tidak warga mengundi sambil makan lemang dan kuih raya. Semua ini dalil-dalil yang memberatkan lagi perjalanan warga menuju 1Malaysia.

Menang atau kalah bukanlah persoalan. Paling penting adalah usaha dan kesungguhan dalam melakukan sesuatu pekerjaan. Fokus kita tidak pernah lari walaupun cinta itu tidak akan hadir kembali. Cinta itu menjadi tawar, masam dan payau. Cinta itu menjadi satu topik yang membosankan. Cinta itu adalah palsu, plastik dan supersifial. Bukan anak muda namanya jika tenggelam dengan perasaan. Anak muda sentiasa kuat, tabah dan berfikir maju ke hadapan.

0 comments: