Tok Guru, Unity Government dan Lee Kuan Yew


Kalaulah saya mempunyai modal yang banyak saya ingin menjadi seperti Rupert Murdoch. Taikun News Corporation yang membuat onar dan propaganda di seluruh dunia. Sudah pasti dunia akan kucar kacir dan kebengongan dek kerana berita-berita palsu dan bohong yang dicoret oleh wartawan-wartawan suruhan saja. Saya akan mencipta dan memalsukan apa saja berita. Dari ayam jadi kambing sehinggalah khinzir boleh dijadikan suri rumah tangga.

Mereka yang menguasai media cetak sangat berpengaruh dan berkuasa. Tidak hairan jika seorang pemimpin yang inginkan kuasa kekal abadi akan menguasai atau mengawal media cetak ini. Warga akan membaca berita dan huha yang dilapor dan direka oleh kabal-kabal kapitalis ini. Benar struktur ekonomi, politik dan sosial sangat mempengaruhi kemajuan sesuatu negara. Benar juga bahawa kesemua ini ada kaitan dengan kepentingan ekonomi untuk seseorang pemimpin di tampuk kuasa. Siapa tidak kenal Utusan sila bersunat semula.

Sesuatu berita jika tidak ditapis dengan otak yang waras lagi berfikrah mudah menjadi hu-ha dalam masyarakat. Jika tidak pun ia akan mengalihkan pandangan dan nafsu kita ke arah sesuatu yang tidak penting berbanding perkara yang penting. Isu rampasan kuasa di Perak lebih penting untuk diikuti daripada kerajaan perpaduan. Perpaduan apa lagi sedangkan air dan minyak memang tidak boleh bercampur.

Jika ada titik persamaan dan penyatuan kita boleh lakukan secara terbuka dan berterus-terang. Tidak perlu bersembunyi atau berselindung di sebalik bulu ayam. Berselindung ini perangai musang yang berbulu ayam. Persoalannya mengapa bila gerombolan lemah baru timbul untuk bersatu dan berpadu. Mengapa tidak dulu lagi bersatu dan berkahwin. Inilah masalahnya apabila kita mempunyai kepentingan ekonomi. Politik tidak dapat tidak berkait dengan ekonomi.

Mengapa Lee Kuan Yew melawat Malaysia tidak diketahui maksud sebenarnya. Namun kita harus berhati-hati agar tidak diperbodohkan Negara Temasik seperti perjanjian air mentah dari Negeri Johor, Tanah KTM dan yang terbaru Pulau Batu Putih. Sebaik manapun Singapura kita harus sedar mereka penuh dengan idea tipu helah a.k.a kabal Zionis.

Jikalau saya mengambil alih Utusan Malaysia saya akan mengarahkan wartawan saya menulis di hadapan akhbar esok "Lim Kit Siang masuk menjadi ahli PAS seumur hidup" .

0 comments: